הבולסת חוקרת - הטעם נמצא בפרטים

בעקבות חג הגבינות ששטף את כולנו בקישים, עוגות גבינה ושאר מאכלים מיותרים המשאירים אחריהם צרבת חריפה וקרייבינג לבשר, החלטתי לעשות הפוגה קצרה ולהקדיש אייטם לנושא מעט שונה, העיצוב ברשת אל גאוצ'ו.

כל מעצב מתחיל מכיר היטב את הקלישאה הידועה לפיה "אלוהים נמצא בפרטים הקטנים". אני לכשעצמי, מתחייבת שלא לדחוף את בורא עולם, העסוק ממילא, לאייטם הזה, אך עם זאת אנסה להראות כיצד הטעם נמצא בפרטים הקטנים (ואם יוצא שהטעם אלוהי... זה כבר סיפור אחר).

אוקי, אז בואו נצא לדרך, ולפני הכול וידוי: הברקה עיצובית יוצאת דופן לא תמצאו ברשת אל גאוצ'ו, זאת גם לא המטרה. כאמור, רשת אל גאוצ'ו- גריל דרום אמריקאי, שהחלה דרכה בישראל בתחילת שנות ה-80, שמה לנגד עיניה כמטרה לקרב את הסועד הישראלי לתרבות אכילת הבשר הדרום אמריקאית וככזו, בחרה לעצמה בקו נקי ופשוט ובאלמנטים משותפים העוברים כחוט השני בין הסניפים השונים ונועדים לחזק את החוויה הקרניבורית של הסועד.

גולת הכותרת של הרשת היא אופן יישון הבשר וכן אופן ההכנה (גריל פחמים). האמצעים העיצוביים השונים מתגייסים לצורך הדגשת ייחודיותה של הרשת והמקום החשוב שתופס הבשר בקולינריה הדרום אמריקאית.

המרחב במסעדה: להוציא מהכלל ווריאנטים קלים (שולחנות עגולים או מלבניים וכד') ניתן להצביע בסניפיה השונים של הרשת על מרחב נוח וחופשי המאפשר חווית אכילה פרטית, רגועה ושקטה ליושבי המסעדה. החלל מעוצב באופן המאפשר לסועד כמעט באופן גורף, לצפות בתהליך עשיית הבשר (על כך יפורט בהמשך). אלמנטים כגון: שימוש בולט בעץ בבחירת הריהוט בסניפים וכמו כן חיפוי הקירות בלבנים המאזכרות לבני אח, מוסיפים רבות לתחושה החמימה והביתית.

ויטרינות הבשר וגריל הפחמים: באל גאוצ'ו מאמינים שאת החוויה הקולינרית אין להגביל לרגע בו מופיעה המנה על הצלחת אל מול הסועד המאושר. על כן, קיים דגש מוקפד על הצגת הבשר (טרי, או לחילופין זה שעבר תהליך יישון מיוחד) בויטרינות בשר מיוחדות, משם עובר הנתח לגריל הפחמים בו מתבצעת מלאכת העשייה. בחירה שכזו - להדגיש ולמקם את ויטרינת הבשר וגריל הפחמים במקום הבולט והנגיש ביותר במסעדה - מהווה נקודת מפתח חשובה והכרחית בשיתוף הלקוח כחלק פעיל בחוויית הבשר. נסו לדמיין לעצמכם מקום בו כל החושים פועלים לטובת מטרה שכזו: ניתן לראות את הבשר לפני שבוחרים מהתפריט, לשמוע את צלילי הצלייה ולהתבשם בריח הבשר מרגע הכנתו ועד הנחתו על השולחן.

עיצוב הסניף ("אקססוריז"): בסניפי אל גאוצ'ו השונים ניתן להבחין בעיקר בעיצוב פשוט וכפרי על טהרת תרבות הגאוצ'וס הארגנטינאים. ישנו שימוש באלמנטים מעולמם של הגאוצ'וס: תמונות נוף מארגנטינה ותמונות המתארות את אורח חייהם, עבודות עור ואזכורים טקסטוריאלים של הפונצ'ו - הבגד המסורתי של הגאוצ'וס. בחלק מהסניפים ישנם גם גילופי עץ וכמו כן גלגלי עגלות ישנים התלויים על הקירות כאלמנט קישוטי או משמשים כגופי תאורה. כל אלו נועדו להצטרף לחוויית האוכל- לקחת את הסועד הרחק לתוככי מחוזות ארגנטינה ולהעניק חווית אירוח ייחודית של מעין בית אותנטי.

אז בפעם הבאה שתלכו לסניף של אל גאוצ'ו, תנו לעצמכם להתבשם גם בפרטים אחרים ולא רק בבשר, ובכל סניף שתבחרו...


!BUEN PROVECHO (בתאבון!)



   הבולסת





למסעדות אל גאוצ'ו

 
הוסף תגובה :
נושא
תוכן
שם הכותב
דוא"ל