על תזונה נכונה ובשר אדום
בני הדור הקודם היו אוכלים הכל מהכל- בשר, ביצים, מונוסודיום גלוטומט ומה לא. הדור הנוכחי מעט יותר מושכל ככל שזה נוגע לתזונה נכונה והדבר משתקף במקומות רבים. בין אם מדובר בתנועת הטבעונות ההולכת ותופסת תאוצה, במחאת החלב או בהפחתת צריכת הבשר מהפיכת התזונה בהחלט חיה ובועטת.


האם מומלץ לאכול בשר אדום?


אנשים רבים מעדיפים לאכול בשר עוף על פני בשר אדום וזאת בגלל "מוניטין" של בשר לא בריא.

אז בואו ונעשה לכם מעט סדר במיתוסים הקשורים לבשר:
 

 "בשר אדום הוא שמן יותר" 
 

נכון, ישנם חלקים של הבשר שהם יותר שומניים (כמו האנטריקוט) אך ישנם חלקים רבים שהם רזים ותכולת השומן והשומן הרווי שלהם נמוכה אף משל עוף או הודו. חשוב לציין כי בארץ מגדלים בקר רזה אשר אחוזי השומן בו נמוכים בהרבה משל נתחי בקר במדינות אחרות (ארה"ב למשל). חלקים כמו: סינטה, פילה, שייטל, שריר, אוסובוקו ועוד הינם חלקים בהם יש פחות מ- 4.5 גרם שומן רווי וערכי הכולסטרול בהם נמוכים מאלו שבעוף.

 

"בשר אדום הוא פחות בריא" 
 

הבשר האדום הוא מקור עשיר לברזל, חלבונים, מינרלים וחומצא אלפא ליפואית. בנתח של בקר רזה יש כמות כפולה של ויטמין B12 מבנתח עוף או דג שהוא ויטמין חשוב למערכת הפיזיולוגית של האדם ומקורו הוא רק מן החי.

יחד עם זאת, כמו בכל דבר אחר, גם את הבשר יש לצרוך במידה כאשר ההמלצה היא עד 90 גרם בקר ליום בממוצע. בנוסף, חשוב לשלב את אכילת הבשר עם ירקות ובייחוד ברוקולי או כרובית.

 

"בשר אדום לא מומלץ לפעוטות"
 

הבקר עשיר ברכיבים התורמים להתפתחות תקינה והוא המקור הטוב ביותר לברזל, חלבונים ואבץ. את הבשר האדום ניתן ואף מומלץ לצרוך כבר מגיל חצי שנה, הגיל בו מתחילים טעימות מזון (כמובן בכמות קטנה - אין תינוק שמסוגל לאכול חצי קילו סטייק).

   סמיילי 


תזונה ובשר אדום

הבשר כמובן לא יכול לתרום לבריאותנו לבדו - תזונה בריאה ומאוזנת צריכה להיות מגוונת ומורכבת מכל אבות המזון. הקפידו על צריכה יומית של ירקות, פירות, פחמימות מלאות, חלבונים וכמובן בשר.


ותהיו לנו בריאים!