דיאטת פליאו – טרנד הדיאטות לחובבי הבשר

בחודשים האחרונים הולכת וגוברת הפופולאריות של דיאטה מסוג חדש. דיאטה המבוססת על אכילת בשר, גבינות, שוקולד, נשמע טוב?
 

מהי דיאטת פליאו?


דיאטת פליאו, נקראית גם "דיאטת האדם הקדמון", מתבססת על גישה שאומרת כי הגוף שלנו לא מסוגל לעבד חומרים תעשייתיים וכימיים מפני שלא עליהם התבססנו אבולוציונית.
המהפכה התעשייתית והמעבר לחיים מהירים יותר הפך את האדם מיצור שצד ומלקט, שמגדל לעצמו את הירקות ואוכל את מה שהוא מגדל, ליצור שגדל על מוצרי מזון תעשייתיים ומעובדים. לפי תומכי הפליאו השינוי שחל באוכל פוגע גם בבריאות שלנו ומביא עימו מחלות חדשות שלא היו קיימות קודם.


אז מה אוכלים?


כאן הבשורה הטובה לחובבי הבשר-  הדיאטה מתבססת בעיקר על מוצרים מן החי (בשר, עוף, דגים, ביצים). גישת הפליאו גורסת כי הדברים הטובים ביותר לגוף שלנו הם אלו שעליהם התפתח המין האנושי. המאכלים הנגישים ביותר לאדם שקדם לאדם המודרני של היום הם המאכלים אשר נמצאו בסביבתו המיידית- חיות, ירקות, אגוזים, פחמימות לא מעובדות המגיעות מתפוחי אדמה, גזר, קינואה וכדומה.
יחד עם זאת, הגישה מכירה בכך שאנו חיים בעולם מודרני ומציעה גם לשלב מאכלי גבינה אך רק כאלו עם אחוזי שומן גבוהים שהם קרובים כמה שיותר למקור. עשבי תיבול טריים, שוקולד מריר עם אחוז מוצקי קקאו גבוה (למעלה מ- 80%) וכמובן פירות אך במידה מועטה מפני שהם מכילים הרבה סוכרים.


ממה נמנעים?


סוכרים שאינם טבעיים (סוכר לבן, גלוקוז, סירופ תירס...), מזון מעובד המכיל חומרים משמרים ומרכיבים הנראים כמו טבלה בכימיה, דגנים, חיטה וכל מה שמכיל גלוטן (לחם, מאפים, פסטות...), שמנים זרעיים (שמן סויה, קנולה, תירס, שומן טראנס)

מלבד המאכלים, גישת הפליאו מתייחסת גם לחיי היום יום: תעבדו פחות, אל תבלו שעות בחדר כושר אלא תתמקדו בספורט העובד על הגוף כמכלול כגון הליכה, סקוואטים, ספירנטים קצרים. המנעו ממסכים שעתיים לפני השינה (כן, כן, לעזוב את הטלפון והטלוויזיה)


*המאמר אינו מהווה המלצה או מידע רפואי. למידע על דיאטת הפליאו יש לפנות אל הגורמים המוסמכים לכך
 
 
דיאטת פליאו